Sinds 2012 uitgegroeid tot het grootste kennisplatform in zijn soort. Het delen van hoogwaardige kennis is het fundament waarop Marketingbright blijft bouwen. ‘Marketing toegankelijk voor iedereen’, dat is ons credo. Marketingbright Academy brengt deze overtuiging naar nieuwe hoogtes.
Het begin
September 2012 ging na een zomer van voorbereidingen de voorganger van Marketingbright het internet op. De maanden vooraf was gewerkt aan het toegankelijk maken van marketingstrategie en marketingmodellen voor een groot publiek.
De live-gang overtrof alle verwachtingen. Binnen 48 uur kreeg de website een nummer 1 positie in de zoekmachine van Google op het belangrijke zoekwoord; ‘strategisch marketingplan’.
Enkele honderden bezoekers per dag ‘gratis’ vanuit Google voor een website die nog maar kort live was, voelde reusachtig. Niet alleen de cijfers waren tevredenstellend. De comments van bezoekers lieten ook weten dat we op het goede spoor zaten.
wat een prachtig overzicht en in begrijpelijke taal ook voor een jurist
Wendy
Bedankt voor de content op de website. Tot nu toe veel aan gehad met betrekking tot het schrijven van een online marketingplan
Harry
Dit is één van de weinige keren dat het op deze eenvoudige en gebalde manier gepresenteerd wordt.
Ronny
Daarna
Een product was er destijds nog niet. De focus lag in de beginfase 100% op bezoekers vanuit Google de best mogelijke informatie verstrekken. Nu was de tijd aangebroken om over te gaan op fase twee.
Marketing DOEN! was de naam van het eerste product. De excel-bestanden waarmee je eenvoudig marketingmodellen kon samenstellen, konden gedownload worden door een betaalnummer te bellen of te smsen. Klanten moesten lang aan de telefoon blijven of werden overladen met smsjes voordat ze met het product aan de slag konden.
Alles behalve gebruiksvriendelijk en elegant. Daar is snel van geleerd natuurlijk. Conclusie; de excel-bestanden waren top! de betaalprocedure was een dikke flop.
Absolute life- en time saver voor wie z’n studieboeken ooit bij het oud papier heeft gezet!
Meindert over de eerste versie van het product
Verder ontdekte we ook met deze eerste versie dat het niet zo zeer studenten waren die aan de slag gingen, maar dat vooral ondernemers en professionals geholpen waren met deze tools. Dit terwijl we het product en de communicatie niet hadden ingestoken op deze doelgroep.
En nu…
Inmiddels heeft het product vele ontwikkelingen en verbeteringen ondergaan. We zijn van een ‘0900-excel’ product naar een professionele Marketingbright Academy gegaan.
Er is een oplossing ontwikkeld in samenspraak met Avans Hogeschool om ook studenten beter van dienst te kunnen zijn. Verder kunnen we met de kennis die we sinds 2012 hebben opgedaan zowel professionals, agencies en ondernemers als studenten, trainers en docenten beter leveren wat ze daadwerkelijk nodig hebben.
We zullen blijven luisteren en leren van de ruim 1 miljoen bezoekers die het platform jaarlijks ontvangt. Het fundament zal niet veranderen; hoogwaardige informatie bieden onder het credo Marketing toegankelijk voor iedereen.
Marketingbright Academy zal voortdurend doorontwikkeld en verbeterd worden. De tools en cursussen zijn door duizenden klanten ingezet bij kleine en grote projecten.
Vanuit MKB-directiestoelen tot meetings bij grote multinationals, van afstudeerprojecten tot foundraising-programma’s bij het Wereld Natuur Fonds en de start-ups waarvan we gaan horen in de toekomst. Hun werk is vereenvoudigd door inzichten die ze opdeden met Marketingbright Academy.
Monique
Duikt in alle literatuur die ze vinden kan. Vervolgens vertaald ze deze vaak lastige onderwerpen naar begrijpelijke taal. Een kleine greep uit haar werk; SWOT-analyse, Business Model Canvas, Marketingstrategieën, Communicatieplan en more to come…
Delia
Inmiddels heeft Delia een nieuwe uitdaging gevonden binnen het SEO-vak maar we blijven haar dankbaar voor enkele pareltjes van artikelen op Marketingbright en diens zusters, onder andere; B2B-marketing vs B2C-marketing, 4P’s 4C’s en SIVA-model, Marketingstrategie stappen.
Sarah
Werkt aan Duitse vertalingen voor Marketingbright.de. Hiermee zet Marketingbright naast België een tweede stap over de landsgrens.
Anke
Anke is als content manager verantwoordelijk voor Marketingbright.de. Ze zorgt ervoor dat de Duitse website evengoed wordt als zijn Nederlandse tweeling.
Mitch
Werkte in zijn stageperiode al aan de vindbaarheid van de voorloper van Marketingbright. Na zijn stagetijd ging hij nog even door met Marketingmodellen.com. Dankzij zijn inzet helpt deze zuster-website duizenden bezoekers per week in hun zoektocht.
Jerome
Nam in 2012 het initiatief voor deze website nadat hij een strategisch marketingplan schreef voor een partner van Microsoft. Kan het samenstellen van een SWOT-analyse, BCG-matrix of Abell-model niet eenvoudiger? was de vraag die hem bezig hield.
Ydwer
Speurt de databases af opzoek naar zoekwoorden die grote groepen mensen ingeven in Google. Want als er zoekwoorden zijn, is er ook een informatiebehoefte.
Lukas
Zorgt ervoor dat de website wereldwijd en onder hoge snelheid geleverd kan worden. Hetgeen steeds meer een uitdaging wordt naarmate de bezoekersaantallen stijgen. Deze code-klopper weet van wanten.